Augustus …

De ‘grote’ vakantie zit er al weer voor de helft op, wat gaat het vlug !
De kinderen beginnen al weer aan school te denken; de ouders aan het nieuwe schoolmaterieel en -kleren, en de daarbij behorende kosten … Ik heb nog een maand dat ik maar max 2,5 dagen per week ga werken.

Dat juli geen zomer was als verleden jaar is een feit. Volgens Frank Deboozere was het wel een zeer normale, buiten de neerslag : op sommige plaatsen 3 keer de gebruikelijke hoeveelheid. Waar dat juist was zullen de mensen die er last van hebben gehad wel weten. Hier viel het nog mee want we hebben geen overlast gehad.

Augustus is voor mij altijd een speciale maand geweest want ik verjaar de 13de 🙂
Sedert ik samen ben met mijn zoet, geven we elk jaar, rond die datum, een feest. Misschien is feest niet het goede woord want we inviteren iedereen die we kennen en de familie, om samen met ons bij ons thuis de avond (en deel van de nacht) door te brengen. Dat is gekomen omdat we beiden veel gingen poseren en we geen tijd hadden om onze vrienden apart te vragen voor een etentje of een drankje. Daarom allemaal tegelijk.
We vragen om geen kado’s, noch bloemen mee te brengen, maar wel de drank die ze willen drinken. Wij zorgen voor witte & rode wijn, pils, Witbier, Rodenbach (natuurlijk), … zodat iedereen die binnen komt kan starten. Wat ze mee hebben wordt in de frigo gestopt om te koelen en later genuttigd. Zo beperken we de kosten een beetje. Op een jaar zijn er zo eens meer dan 200 vrienden langs gekomen !
Ik moet/mag mij van niets aantrekken want mijn lief zorgt voor de hapjes, drank, muziek en het eerste ontvangst. Hij roept dan dat er nog iemand gekomen is, die ik dan ga verwelkomen.
Iedereen praat met iedereen, neemt zelf wat ze nodig hebben of zorgt voor elkaar met drank en hapjes en ik fladder van groepje naar groepje.
De uitnodigingen zijn verstuurd en hopelijk kunnen er veel komen zodat het weer een leuke boel wordt.

3 thoughts on “Augustus …

  1. 200 man? Nou jeetje, dat noem ik pas een feest, zie!

    O ja, ik las ook wat Frank Deboosere meedeelde over het weer in juli. Deboosere is een ontkenner. Alles is altijd ‘normaal’ voor hem. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer hij, geheel schoorvoetend, toegaf dat er wel eens zoiets als een opwarming van de aarde zou kunnen heersen?

  2. @Sandrissimo
    Ja, het is heel losjes en leuk 😉

    @Menck
    Ze komen en gaan hé. Geen 200 personen op het zelfde moment, mijn huisje is niet groot genoeg …
    Ik heb ondertussen ook al tegenstrijdige berichten gelezen over die opwarming … Ik weet het ook niet meer hoor.

Geef een reactie

