congé – werk

Het is, op het werk, zoals ik gevreesd had : er zijn er veel in verlof en er is nu weer werk genoeg, maar de enkelen die komen werken zijn vergeten hoe het moet 😦
Ze zitten nog steeds heel de tijd te tateren en te kletsen en vergeten dossiers af te werken ! Erg vervelend. Zoals deze morgen : ik had een ingewikkeld dossier, maar kon me niet concentreren omdat ‘ze’ heel haar weekend moest vertellen … Ze sprak zo luid en vervelend dat ik onmiddellijk pijn aan mijn hoofd kreeg. Daar ging mijn humeur. Ze had dan nog het lef om te zeggen (niet vragen)dat ik de telefoon moest overnemen, omdat ze naar de kantine wilde om haar koffiepauze te nemen. Ik heb geweigerd, niet van mijn gewoonte want ik doe graag de telefoon, en heb zelf mijn pauze genomen. Ze keek vreemd want ze verstond het niet !
Het was zo’n dag dat ik echt strontdossiers had én dan nog eens dingen moest aanpassen die mijn voorgangers niet gedaan hadden. Waarom afspraken maken als ze toch niet nagevolgd worden ? Op een vergadering, wanneer de afspraken nog eens herhaald worden, zijn zij de eerste om te zeggen dat zij dat wel altijd doen ! Ze weten dan niet waarom dat nog eens herhaald moet worden … Het is altijd hetzelfde liedje, van dezelfde personen 😦
Ik had veel zin om eens kopies te nemen en ze dan onder hun neus te steken. Maar dat zou dan weer ruzie zoeken zijn, dus doe je dat beter niet. Zij zijn tenslotte de ‘goeie’ bedienden …
Ik zal maar stoppen met klagen en zeggen dat ik last heb van de warmte 😉

5 thoughts on “congé – werk

  1. @Menck
    Niet echt. Ik neem de ‘bruggen’ maar geen groot verlof. Daarom kan ik 2,5 dagen in de zomer en 3,5 de rest van het jaar werken …
    @Stef
    Juist, je hebt gelijk !

Geef een reactie

