Komkommertijd

Het is rustig in Blogland. Ik ben zopas eens rond geweest bij de gewoonlijke bloggers die ik probeer dagelijks te bezoeken en niemand heeft al iets nieuws gezet. Kan gebeuren ofwel ben ik (te) vroeg.
Veel inspiratie heb ik ook niet : ik kom weinig buiten en als ik buiten kom schrijf ik erover. Ik kan er niet blijven over zagen hé.
Ik zal dan maar iets vertellen dat ik vroeger heb ervaren :
Toen ik ongeveer 24 was en pas alleen woonde ging ik paardrijden in een manege in De Haan nl. de North Sea Jumping Center. De eigenaar was Jean DeGrande, toen een jonge gast die nu nog in de paardenwereld vertoeft.
Hij was met een paard naar Duitsland gegaan en had daar een ongeluk gehad. Hij moest enige tijd daar in het ziekenhuis verblijven. In zijn afwezigheid, hadden Brit (zijn ex-lief) en ik het op ons genomen om de manege draaiende te houden. Zij gaf de manegelessen in de piste terwijl ik de bar deed en wanneer ik weg was om een wandelingen te leiden, deed zij dan de bar. ’s Avonds, na de lessen, deden we de bar samen. Sandra, een leerlinge van Jean, kwam ook helpen in de stallen. Een lief kind. Ik vraag me af of ze nu nog met paarden bezig is, want ze had er aanleg voor.
Het was een prachtige tijd ! We hebben ons geamuseerd en gewerkt alsof het voor ons eigen was. We konden ons uitleven en rijden zoveel we wilden, als het werk het toeliet. En werken hebben we gedaan hoor ! Alles lag er netjes bij, de paarden waren verzorgd, de bar draaide al nooit tevoren en wij waren dolgelukkig.
De moeder van Jean kwam soms eens kijken en vond altijd wel iets om over te klagen, want zij kon Brit niet zo goed verdragen. Mij negeerde ze volledig en ik vond dat prima want ik deed juist hetzelfde bij haar. Ze moest niet klagen want de zaak bleef open én draaide …
We waren een beetje ontgoocheld toen Jean ineens kwam opdagen en alles weer overgenomen heeft. We hadden het zo verder kunnen doen, en graag !
Waar is de tijd ? 😉

Geef een reactie

