Telefoontje voor de volledigheid ?

Ik ben, op het werk, ‘van telefoon’ deze week en hier volgt een bizarre vraag :

Ik: Met Toelaatbaarheid. Goeie morgen.
Zij: Als zij naar het buitenlands vertrekt, voorgoed, kan ze dan nog doppen ?

Ik dacht : dit is een klacht. Iemand zal iemand anders aandragen. Ik heb dat niet graag. Zal ik moeten doorgeven aan de dienst Controle.

Ik: Wie bent U ?
Zij: Ik ben Donna Snyder (naam fictief)
Ik: Als zij niet meer in België verblijft, is ze niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt en zal ze geen stempelgeld meer ontvangen.
Zij: Dus zal ze niet meer kunnen doppen ?
Ik: Wie is zij, degene die naar het buitenland vertrekt ?
Zij: Ze is Donna Snyder.
Ik (verbluft): Dus U vertrekt naar het buitenland ?
Zij: Eh … Inderdaad. Bij wie moet ik zijn om dat te laten weten of is dit telefoontje genoeg ?
Ik: Neen, dat is zeker niet genoeg. Wij ontvangen geen documenten rechtstreeks : alles moet via je uitbatlingsinstelling gaan.
Zij: Wat is dat ?

Ik begon iets te vermoeden …

Ik: Bent u nu werkloos ? Mag ik uw rijksregisternummer zodat ik uw dossier kan raadplegen ?
Zij: Maar ik dop niet, hoor.

Dacht ik het niet ?

Ik: Waarom belt u dan naar de RVA ?
Zij: Ik dacht dat jullie dat zouden willen weten …
Ik: Bedankt voor de informatie maar zonder dossier kunnen wij niets doen, moeten wij dat niet weten.
Zij: Oh ! Ok. Bedankt.

Dat is toch raar, of ligt het aan mij ?

One thought on “Telefoontje voor de volledigheid ?

Geef een reactie

