Mijn moeder …

… is deze middag opgenomen in het ziekenhuis : te hoge bloeddruk (19/10) en te hoge suikerspiegel (meer dan 350), gelukkig geen hartaanval.
Ze (83 jaar) is draaierig wakker geworden, heeft met moeite nar de frigo kunnen gaan om cola te drinken, maar heeft niet geholpen. Dan maar een asperine genomen en dutje gedaan, boterhammetje gegeten, insuline gespoten, nog niet beter, dutje gedaan, in de tuin gaan wandelen, onkruid gezien en dat willen uittrekken, draaierig geworden en gevallen, met enorm veel moeite rechtgeraakt en binnen gestrompeld … Juist op dat moment belt mijn broer haar op en ze vraagt hen te komen. Mijn broer & schoonzus zijn naar haar huis gereden en onderweg hun zoon ook gevraagd te komen : hij is leerling verpleger. Op advies van de dokter, de 100 laten komen. Zij hebben een cardiogram genomen : gelukkig heeft ze geen hartaanval gehad. Moeder meegenomen en schoonzus naar mij gebeld, het was toen 13u30.
Ik mijn zus verwittigd die ook aant werk was en om 15u15 naar het ziekenhuis. Ze lag al op een kamer met een baxter en ‘tjoepjes’ die haar hart registreren, had hoofdpijn en moest overgeven. Ze is vaak in slaap gevallen, terwijl wij er waren, maar was rustig. Haar suikerspiegel is al fors naar beneden gebracht en ze gingen nog een ‘foto’ nemen van haar buik/maag.
Het verplegend personeel is zeer attent : ze is in goede handen.
Ze heeft geluk gehad …
Hopelijk mag ze vlug weer naar huis want dat betekent dat ze weer helemaal beter is.

3 thoughts on “Mijn moeder …

  1. Er zijn maar heel weinig mensen die het niet erg vinden om in een ziekenhuis te moeten blijven. Ik hoop dat je mama dan ook rap naar huis mag en dat ze snel geen last meer heeft van te hoge bloeddruk en hoge suikerspiegel.

Geef een reactie

