De beste stuurlui…

Deze morgen ging ik naar ’t stad om een krant enzo toen ik natuurlijk weer eens de weg werd afgesneden door enkele bruggen die gesloten waren. Het eerste dat ik in zo’n geval doe is naar het volgend kruispunt rijden in de hoop dat de bruggen daar niet gesloten zijn. Helaas had ik dit keer dubbele pech, zoals je op de foto kan zien. Niet getreurd want ik had mijn camera mee en langs de weg groeiden en bloeiden hier en daar toch wel leuke bloemen (die staan intussen op Flickr). Ik heb dus ook enkele foto’s van die boten genomen. Bij het bekijken (en vergroten) van één van die foto’s viel me toch iets op: die boot gaat toch wel heel rakelings langs de muur. Ik denk niet dat dit gezichtsbedrog is. Gelukkig was het enkel dichtbij en niet raak. Dat was deze week blijkbaar anders want een stuk van de muur aan sas van de dampoort is beschadigd. Meer dan waarschijnlijk van een boot. Het is eigenlijk een mirakel dat het al niet eerder gebeurt is (zie ook één van mijn vorige berichten hier). Mijn respect voor die mensen die zulke grote schepen besturen is er niet minder op geworden.
Posted by Picasa
One thought on “De beste stuurlui…

  1. Inderdaad pech, of toch niet 🙂
    Ik heb daar ongeveer 7 jaar dicht die bruggen gewoond en kon er niet meer tegen, op het einde …
    De boten worden alsmaar groter maar de tussenruimte blijft gelijk. Inderdaad : chapeau !

Geef een reactie

