BBQ en Boudewijn DeGroot

De bbq van het werk was zeer lekker, zoals we gewoon zijn. We gaan al jaren naar DeNotter in Zedelgem voor zowel het nieuwsjaarsdiner en de zomerbarbeque. Ze zijn ons daar al gewoon 😉
Sommigen vonden dat er te weinig groentjes waren en ook geen koude pasta’s of rijst, maar voor die prijs : wat willen ze eigenlijk ? Het was 25 of 27 euro, Brussel heeft een deel betaald en het keukencommitée ook waardoor ons deel slechts 15 euro was. Alle dranken tot aan de koffie waren inbegrepen : lekkere (straffe) Sangria – zoveel je wilt, witte & rode wijn en plat & bruis water aan tafel, 3 keer koffie. Wilde je iets anders drinken : geen probleem. Er was ook een ijsje (of meer als je wenste). De gebruikelijke waren wat aangeschoten en hebben voor leven in de brouwerij gezorgd. Niet ik, voor een keer, want ik heb maar 2 glazen Sangria gedronken, water aan tafel, 3 tassen koffie en slechts 1 Rodenbach. Goed hé !
We hebben binnen gegeten maar al de rest buiten : de zon is later gekomen en het was zeer warm en later zwoel. Ik heb me te pletter gezweet. Gelukkig was ik niet de enige 🙂
Rond 17u45 was ik thuis, na eerst nog enkel collega’s afgezet te hebben aan het werk. Hun auto stond daar nog. Dat is maar een kleine omrit én ik was nuchter hé 😉

Een vlugge douche en omkleden (dat was zeer nodig) en wij op weg naar Gent.

We hebben het Capitool vlug gevonden en slechts een kleine omrit gemaakt om de parking te vinden, maar we waren ruim op tijd.
Boudewijn DeGroot is nog altijd even charismatisch als hij altijd is geweest : hij schittert in zijn eenvoud. Hij heeft vele liedjes van zijn schitterende nieuwe cd ‘Lage Landen’ gebracht en in het 2de deel ook enkele oude nummers. Het jongere publiek was soms hoorbaar verrast door die teksten, die ik natuurlijk nog vanbuiten ken. Zijn muziekanten waren ook stuk voor stuk uitgekozen op hun virtuositeit, zodat het een leuk geheel werd. Ze hebben 2 keer een uur het beste van zichzelf gegeven maar voor ons, het publiek, mochten ze nog uuuuuuuuuren door gaan 😉
De rit naar huis is vlot verlopen ondanks de lichte regen. We waren iets na 23 uur thuis. Moe maar gelukkig zijn we gaan slapen.

Posted by Picasa
4 thoughts on “BBQ en Boudewijn DeGroot

  1. Vader had heel weinig Nederlandstalige muziek. Toch in vergelijking met de grote van zijn muziekcollectie (op een bepaald moment had hij meer de 1000 lp’s – al is/was hij niet de enige met zo’n collectie). Hij had 2 lp’s van Vermander, 1 van Cornelius Vreeswijck, 1 van Dimitri van Toren, 1 van diene Brusselaar (zijn naam ontsnapt me op dit moment). Maar de twee die hij had van De Groot speelde hij het meest.
    Ik was trouwens weer eens abuis: hij trad op in de stadschouwburg van Brugge op 2 juni. Een beetje te laat opgemerkt. 😦

  2. @stef
    Jammer dat je te laat bent. De volgende keer !
    Ik heb een een verzamelelpee die ik volledig van buiten ken. De andere waren me minder bekend, maar daarom niet minder mooi …

Geef een reactie

