I’m jogging.

Nee, dat ben ik niet. Ik heb wel de foto genomen. Deze morgen zag ik deze jogger lopen en maakte me toch een beetje kwaad. Nu was er op dat uur van de dag gelukkig weinig verkeer maar dat wil niet zeggen dat die man daar zomaar op straat mag lopen. Ik heb het al veel opgemerkt: men doet aan sport maar man lapt hierbij wel vlug de verkeersregels aan de laars. Nogal wat mensen vinden dat, éénmaal ze beginnen te sporten, ze meer mogen dan anders. Joggers lopen vlug op straat waar ze eigenlijk op een voetpad moeten lopen. Fietsers halen graag hun sportfiets van onder het stof maar vergeten soms de meest elementaire regels van het verkeer. Een fietsbel? Nee, dat hoort niet op een dure koersfiets. Maar er staan wel pedalen op waarbij de voeten vast klikken zodat je je haast verongelukt als je moet stoppen aan een kruispunt. Het gevolg is dat er zijn die zelfs niet stoppen. Als u nog nooit dat soort mensen bent tegengekomen, hebt u geluk.
Posted by Picasa
One thought on “I’m jogging.

  1. Daar heb ik ook al op gelet én me eraan geërgerd !
    Ze palmen zelfs de ruiterpaden in en maken dan van hun voeten als je komt aan gegaloppeerd 😦

Geef een reactie

